SILA TEKAN (X) UNTUK TUTUP, TERIMA KASIH.

Jawatan Kosong Di Amanah Raya Berhad

SHARE:

Amanah Raya Berhad ditubuhkan pada 1921 . Dahulunya ia dikenali sebagai Jabatan Pemegang Amanah Raya dan Pegawai Pentadbir Pusaka dan dikorporatkan pada 1 Ogos 1995 di bawah Akta Syarikat 1965. AmanahRaya merupakan syarikat milik penuh kerajaan dengan pegangan saham sebanyak 99.99% oleh Menteri Kewangan (Diperbadankan) dan 0.01% oleh Pesuruhjaya Tanah Persekutuan.

Justeru perkembangan semasa, peluang pekerjaan dibuka kepada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan di AmanahRaya. Jawatan kosong yang ditawarkan ialah :-
1. KERANI JABATAN OPERASI (UNIT PENYELESAIAN) - 1 kekosongan jawatan di KL
Tanggungjawab
  • Memasukkan semua transaksi ke dalam Sistem MFund
  • Menyediakan Baucer Bayaran dan surat Telegraphic Transfer (TT)
  • Menyediakan surat pengesahan kepada pihak terlibat dan memastikan dihantar mengikut masa ditetapkan ke Institusi Kewangan
  • Menyediakan Senarai Pembayaran / Aliran Tunai
2. KERANI JABATAN OPERASI (UNIT TAHANAN) - 1 kekosongan jawatan di KL
Tanggungjawab
  • Memasukkan semua transaksi ke dalam Sistem MFund
  • Memastikan pemindahan saham dilaksanakan pada masa diberikan
  • Memastikan persediaan Borang Proksi dibuat pada masanya dan lain-lain borang yang berkaitan
  • Menyediakan stok bulanan dan penyelarasan bon
  • Kelayakan jawatan 1 dan 2 :- Minima SPM / STPM / Sijil atau Diploma bidang Perakaunan / Kewangan / Pengajian Perniagaan / Ekonomi atau setaraf dengannya
  • Minima 1 tahun pengalaman dalam syarikat Pemegang Amanah Saham atau Pasaran Modal adalah suatu kelebihan
  • Berkomunikasi yang baik dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris
  • Kemahiran dalam menguruskan perakaunan
  • Mahir aplikasi MS Office
  • Berupaya melaksanakan kerja secara terperinci dan teliti
3. EKSEKUTIF KANAN JABATAN OPERASI (UNIT HUTAN PASARAN MODAL & AMANAH)
Tanggungjawab
  • Memantau semua perjanjian yang telah ditetapkan dalam Surat Ikatan Amanah dan Dukumen Transaksi yang minta oleh penuntut
  • Menguruskan dan mengendalikan akaun amanah yang telah ditetapkan dan memantau operasi yang betul ke atas akaun berkenaan
  • Berunding dengan penuntut dan pihak ketiga lain berhubung dengan pengeluaran debentur itu
  • Memantau dan menguruskan operasi akaun Amanah atau Pentadbir
  • Menyelaras dan mewakili syarikat dalam mesyuarat dengan Pemegang Debentur / Penuntut / Pengatur dan lain-lain
  • Membantu Penolong Pengurus dalam menguruskan Unit Pasaran Modal Hutang dan Amanah
Kelayakan
  • Memiliki Ijazah / Kelayakan Profesional Perakaunan / Kewangan / Perniagaan / Undang-undang atau bidang berkaitan
  • Sekurang-kurang 3 tahun pengalaman dalam Industri Pasaran Modal
  • Pengalaman bekerja di syarikat amanah adalah suatu kelebihan
  • Kemahiran berkomunikasi yang baik dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia
  • Kemahiran perundingan yang baik dan mampu untuk berkomunikasi yang meyakinkan semua pihak
  • Kemahiran baik dalam membuat laporan, penulisan dan kemahiran analitikal
  • Mahir aplikasi MS Office seperti Word, Excel, Powerpoint, Sharepoint dan Outlook
Tarikh tutup : 31 OGOS 2014

Calon yang berminat, sila emelkan resume lengkap ke fazilabanoo@arb.com.my. atau poskan kepada alamat :

MANAGER, CEO's OFFICE
AMANAHRAYA TRUSTEES BERHAD
Tingkat 2,
Wisma TAS, No. 21 Jalan Melaka,
50100 Kuala Lumpur.



Sila LIKE & SHARE jika dirasakan post ini bermanfaat. Terima Kasih..
SHARE:


Subscribe to receive NEW JOB posts directly in your Inbox.
Don't worry it's FREE ONLY. Enter your email address below :

NOTE: We are not responsible for the KerjayaKini comments / views expressed by the social networking site / blog. It is the views / comments owner's own account and do not necessarily reflect the opinion of our editorial. All comments published risk due to the responsibility of the owner of the account itself.
THANK YOU